21 Juliol de 2016

Nova fulla de ruta europea sobre el paper de la catàlisi per un futur energètic més sostenible

IREC ha participat juntament amb altres institucions, universitats i industries europees en la elaboració d’una fulla de ruta sobre ciència i tecnologia en el desenvolupament de nous catalitzadors per un futur energètic més sostenible tenint present el cicle de vida complert dels productes utilitzats, l’abundància dels elements implicats i l’empremta de carboni així com l’eficiència tècnica i econòmica.

Los catalitzadors constitueixen elements clau en l’evolució del escenari energètic actual. Temàtiques como l’emmagatzematge químic de l’energia, la transformació de energia elèctrica en energia química,  la producció d’hidrogen renovable,  els desenvolupaments a partir de biogàs,  les noves funcionalitats associades a bio-refineries  y  refineries solars son considerades peces clau en una evolució energètica on el CO2 juga un paper principal como font de carboni.

El full de ruta complet el podeu trobar en el següent enllaç

 
 
19 Juliol de 2016

L’IREC contribueix a la millora en el disseny i la qualitat de la il·luminació en el sector de l’automoció

El Grup d'Il·luminació de l’IREC, està col·laborant amb l'empresa LPI (Light Prescriptions Innovators) Europe en el desenvolupament d'una línia innovadora de llums per l’automoció (davanters i posteriors) que es caracteritza per generar una llum uniforme en tota la zona visible de l’il·luminaria respectant en tot moment el perfil de la carrosseria. Aquesta innovació ofereix grans possibilitats estètiques i de disseny ja que la lluminària es mimetitza amb les línies exteriors del vehicle. Aquest sistema d'il·luminació es basa en dos pilars fonamentals. D'una banda, l'òptica ultra-prima Camaleón, creada per LPI Europe, que és ideal per satisfer les habituals restriccions d’espai dels vehicles. Per l’altre, l’electrònica, totalment desenvolupada pel Grup d’Il·luminació de l’IREC i basada en tecnologia LED, consta d’una única matriu de LEDs de diferents longituds d’ona capaços de cobrir totes les funcionalitats necessàries en un vehicle per l’exclusiu software de control. El far intel·ligent Camaleón és doncs un sistema molt compacte que redueix apreciablement l’espai típicament destinat a aquests elements d’il·luminació gràcies a la combinació d’una òptica ultra-compacta i d’un sistema LED monolític capaç de cobrir amb una mateixa placa PCB totes les funcions d’il·luminació i senyalització d’un cotxe (posició, fre, intermitent, etc).


 
 
13 Juliol de 2016

Medalla de bronze "Christian Friedrich Schoenbein" per un treball de l’IREC presentat al European Fuel Cell Forum

Aitor Hornés i col·laboradors del Grup Piles de Combustible i Nanoiònica de l’IREC han estat guardonats pel "European Fuel Cell Forum" amb la medalla de bronze "Christian Friedrich Schoenbein' en el darrer congrés “12th European SOFC and SOE Forum" celebrat a Lucerna, Suïssa. El treball presenta els desenvolupaments del projecte europeu MSCA "Micro-SOLUTION" focalitzat en la millora del rendiment dels nous micro generadors de potència basats en piles de combustible d’òxid sòlid.

 
 
22 Juny de 2016

Primera trobada del nou projecte H2020 RESCUE on IREC participa

El recentment iniciat projecte RESCCUE, te com a objectiu el proporcionar models, eines practiques e innovadores als usuaris finals, per combatre els desafiaments del canvi climàtic per constituir ciutats més resilients. El projecte crearà eines de resiliència urbana des de l’enfocament multi sectorial, per escenaris climàtics actuals i futurs e incloent múltiples riscs. Aquest enfocament holístic de la residencia urbana, permetrà als gestors i operadors de la ciutat, escollir les millors inversions per a lidiar amb futures situacions.

IREC es focalitza en aportar eines i metodologies innovadores per analitzar els efectes dels canvis climàtics extrems sobre el sector elèctric, incloent els efectes cascada sobre altres sectors transversals interconnectats. IREC com a institució de recerca, es focalitzarà en coordinar conjuntament amb algunes companyies com Endesa, l’avaluació dels impactes sobre múltiples riscs iniciats en la xarxa elèctrica identificant components crítics.

RESCCUE és un projecte de 48 mesos de durada en torn a tres casos d’estudi (Barcelona, Lisboa i Bristol) coordinats per Aquatec i cofinancats pel programa de investigació e innovació Horizon 2020 de la UE sota l’acord de subvenció No700174.